= ... | radu stefanescu [19.Apr.12 19:40] |
sonetul e diluat pe alocuri de formule tautologice, iar decorul e violent ambiguu descărnate prunduri costelive / descărnat, costeliv - aproape sinonime și cum așa "prunduri costelive"? Hidoase umbre-n lanuri înfioară. / "lanuri" ține de vară. "căpiță", de toamnă. "cioată", uscătură de toamnă tîrzie. nu se leagă cu viscolul, fulgii. Pentru acei ce vor dori să moară / pentru acei - aritmie colive-hibe - nu rimează, la fel ghiară-înfioară (știu, rimează sonor, dar dacă e sonet, să fie) Răpuși de boli și de atâtea hibe. / hibele sunt tot slăbiciuni, defecte, lipsuri, în ultimî instanță, boli E totul fad, înnegurat și tern / fad, tern - 99% sinonime Pe câmpul gol doar fulgi răzleți se-aștern / Hidoase umbre-n lanuri înfioară. (lanuri pe cîmpul gol)? Dar în noianul zbaterii ce frânge / elipsă îndoielnică: pe cine/ce frînge? | |
= Radu | Adrian Munteanu [21.Apr.12 20:41] |
Multumesc pentru trecerea atenta.Sunt aspecte pe care le voi relua, textul e postat la prima mana. In ansamblu, insa, m-am desprins de analiza strict tehnica. Ea rupe ceea ce vine din adanc, ignora un flux care dilueaza asperitatile si incongruentele formale, recunoscute cu pixul in mana. A fi violent ambiguu poate deveni o calitate. Pentru asta trebuie doar sa vezi dincolo de rigoarea manualului. | |