poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1737 .



cum ne-am ingropat fricile
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Anne ]

2005-07-01  |     | 



frica mea de sange, de inima pulsand. groaza, aproape de lesin
mihnea imi ia mana cand adoarme si o vara sub el. in dreptul inimii. i-am zis ca nu pot s-o tin acolo, ca nu stiu de ce
dar nu pot

mi-a zis:

poate pentru ca te simti vie, si ti-e frica (s-o atingi pe ea)

gandeste-te ca e un cuptor...
ca e un unicorn colorat frumos

gandeste-te ca inima si unicornul se iubesc. unicornul o ajuta sa rezolve - si poti iar sa-mi pui mana la inima

... cred ca te bucuri ca-i adevarata! (inima)

... sau cand pui mana pe inima te simti trista?

- Care ar fi solutia?
- Sa-i scrii o poezie.
- Adica sa vorbesc cu ea?
-... sa-i vorbesti si sa asculti ce zice ea! ... fiindca am dat afara frica,...ai uitat?

(n-a uitat! in toamna, a avut o perioada, atunci cand cosmin incepuse scoala si gradinita fusese renovata si se schimbase cu totul, cand imi zicea intruna ca-i e frica... frica in drum spre gradinita... frica la intoarcere... am stat 3 zile cu el acasa, si mergeam impreuna, ajutandu-l sa recunoasca noua topografie. cand voiam sa plec, se agata de mine, ca o maimutica speriata... nu mai stiam ce sa fac. ultima zi, in drum spre casa, imi zice iar ca-i e frica. si-atunci i-am spus: stii ce, cred ca si frica a obosit s-o tot tii legata... ce-ar fi s-o lasam sa plece, sa-i dam drumul? uite, cand ajungem acasa, facem niste pachetele cu fricile noastre, si gata, le dam drumul... am vazut cum m-a privit: cu atata speranta! da' cum o sa impachetam fricile? habar n-aveam, dar i-am zis misterios: o sa vezi... am ajuns acasa, eram destul de efervescenta, hotarata sa actionez. m-am dus in camara, am luat cateva cutiute goale de margarina, pahare de iaut de diferite marimi, si i-am spus: hai sa ne alegem cate o cutie pentru frici... cum o vrei: mai mare, mai mica? si-a ales una gingasa delma. ei, mai departe? am adus hartii colorate si o foarfeca. i-am zis: acum vom decupa fricile. ia sa incep eu... asta e frica mea de gandaci - si am taiat o bucata mare de hartie galbena... asta e frica ca nu voi fi iubita: o taietura in zigzag... aveam o figura, atunci totul era posibil! ia si tu foarfeca si taie! asa a facut. am decupat de zor la frici: mai mari, mai mici, drepte, rotunde, deschise la culoare sau in floricele... intr-un tarziu ne-am oprit. gata. eram obositi si un pic mai liberi. apoi ne-am impachetat cutiutele, le-am pus funde colorate. mario mi-a sugerat sa facem schimb de cutii. i-am incredintat-o pe-a mea, iar el mi-a dat-o pe-a lui. dac-ai sti cum a dus-o la obraz si a sarutat-o! apoi a mers pe balcon si a rupt o muscata alba, si a pus-o la cutia cu fricile mele... ca iarba de leac... ce facem acum? l-am intrebat. le ducem afara! unde? le ingropam, mi-a zis. si ne-am dus si am luat nu o lopetica de jucarie, ci cazmaua adevarata a bunicului, si am iesit afara. ploua, am luat si umbrela. daca ne-am fi intalnit cu cineva, ...
am dat ocol blocului, el a ales locul: aici... aici, adica sub un piersic tanar. si am sapat, sa stii, de-adevaratelea. am pus cutiile acolo, apoi pamantul deasupra. mihnea, aici sub copac i le oferim lui Doamne-Doamne, sa faca el ce crede cu ele...poate le transforma in ceva frumos...si asa fricile noastre vor merge mai departe... si noi la fel...
si asa a fost... spre seara, gandindu-se ca a doua zi urma sa mearga la gradinita, mi-a zis: simt o mica frica,... voia sa zica: dar noi am ingropat fricile... mihnea, i-am zis, stii cum e? ca un val care vine si trece... priveste-l si lasa-l sa treaca...
si chiar l-a lasat. de a doua zi a mers singur la gradinita. eu incepeam serviciul.)

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!