poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 7126 .



Reflectii si maxime
proză [ ]
Reflectii si maxime

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Fiodor_Mihailovici_Dostoievski ]

2008-07-25  |     |  Înscris în bibliotecă de fekete anca daniela



"Omul este un mister. Trebuie sa aduci acest mister la lumina zilei, si daca am sa-mi dedic toata viata acestui tel, n-am sa consider ca am pierdut timpul degeaba: eu ma concentrez asupra acestui mister, pentru ca vreau sa fiu om."

"Ratiunea este o facultate materiala, iar sufletul, sau spiritul, traieste pe seama gindului soptit de inima..."

"Poate sa existe oare un tablou fara lumini si umbre? Despre lumina avem idee numai pentru ca exista si umbra. Notiunile de bine si de rau au aparut fiindca in viata binele si raul se afla permanent impreuna, unul alaturi de celalalt."

"Frate! Nu sint deprimat, nu mi-am pierdut curajul. Viata peste tot e viata, viata este in noi insine si nu in exterior. Linga mine vor fi oameni si a fi om printre oameni fara sa cedezi niciodata, nici in nenorocirea cea mai mare, sa nu-ti pierzi curajul, sa nu te prabusesti - iata esenta vietii, iata scopul ei... Doamne! Cite imagini, purtate in mine sau zamislite, in viitor vor pieri, se vor stinge in capul meu sau se vor revarsa in singele meu ca o otrava! Da, daca nu o sa am voie sa scriu, am sa mor. Mai bine cincisprezece ani de inchisoare si pana in mina!"

"...Poti gresi in privinta ideilor, dar sa nu gresesti niciodata cu inima, ca greseala sa nu-ti creeze mustrari de constiinta, si sa actionezi impotriva propriilor convingeri."

"Sa ne intoarcem la obirsii. Nimeni nu poate fi ceva sau sa ajunga cineva inainte de a fi el insusi."

"Omul nu se naste pentru fericire, omul trebuie sa cucereasca fericirea, si asta totdeauna prin suferinta... Cunoasterea vietii si constiinta (adica cea simtita nemijlocit de corp si suflet, deci procesul vital integral) se dobindesc prin experienta pro si contra, incercata pe propria piele."

"Ce este timpul? Timpul nu exista; timpul inseamna cifre, timpul este raportul dintre existenta si neant"

"Frumusetea va salva lumea."

"Cind ai prea multi linga tine n-ai nici un prieten."

"Cine iubeste prea mult omenirea in general, acela, de cele mai multe ori, nu este in stare sa iubeasca omul in particular."

"Principiile generale exista numai in capul oamenilor, iar in viata - exclusiv cazuri particulare."

"Daca ati interzis o idee, inseamna ca ati turnat o cana de petrol peste cladirea pe care o protejati: n-aveti nici o grija, la timpul potrivit o sa ia foc."

"Frustrarea de libertate este supliciul cel mai groaznic pentru om, aproape insuportabil."

"Fericirea nu e in fericire, ci numai in dobindirea ei."

"Eu nu vreau o societate stiintifica in care sa nu pot face rau, ci vreau una anume - in care sa am voie sa savirsesc orice rau, dar sa nu doresc acest lucru eu insumi."

"Omul nu traieste numai cu piine, ci si cu dorinta jertfirii."

"Prostia noastra va iesi la iveala intotdeauna."

"Sa ai haz este un har, de ce te bagi daca nu-l ai?"

"Forta imperceptibila este cea mai puternica."

"Omului lipsit de inventivitate totdeauna ii place sa iasa la suprafata."

"Caracterul rus: sa depasesti limita..."

"Nu vreau sa cred ca raul este conditia normala a omului. Iar ei nu fac nimic altceva decit sa rida de credinta aceasta a mea."

"Dragostea este atotputernica."

"Se poate pedepsi si prin iertare."

"Iertarea nu inseamna justificare. In iertare se ascunde ceva chiar umilitor pentru cel iertat."



.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!